فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل
0 ۵۸۷

فیزیوتراپی در منزل

یکی از خدمات اصلی  فیزیوتراپی در منزل است. تیم ما در جهت رفاه حال بیمار تمامی تجهیزات مورد نیاز را برای درمان در منزل بیمار انتقال می دهد.همچنین  امکان انتقال دستگاه لیزر پرتوان را نیز به منزل شما دارد. ویزیت در منزل تخصص ماست. با توجه به تعداد بالای ویزیت هایی که داریم توانسته ایم یک تیم مجرب متشکل از فیزیوتراپیست های آقا و خانم در تمامی مناطق تهران و شهرهای اطراف داشته باشیم.

فیزیوتراپی در منزل

درمان از طریق فیزیوتراپی یک روش درمانی است که برای توان‌بخشی افراد بعد از آسیب انجام می‌شود. به‌طور کلی هدف از فیزیوتراپی، بازپروری، حفظ و به حداکثر رساندن عملکرد، حرکت و قدرت فرد است. بعد از هر مشکلی نظیر شکستگی و یا شکاف در استخوان، آسیب‌های ستون فقرات، سکته مغزی، اختلالات عصبی، صدمات ورزشی و انجام جراحی، بدن برای بازگشت به شرایط طبیعی و افزایش عملکرد خود به درمان توسط متخصصین فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند.در فیزیوتراپی روش‌های متنوعی برای درمان استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، روش‌های درمانی دستی یا برنامه‌های مختلف ورزشی، کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، گرما و سرما درمانی.تمامی این خدمات را بیمار میتواند بصورت فیزیوتراپی در منزل دریافت کند.

در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

فیزیوتراپی فقط برای بیمارانی که سکته مغزی یا شکستگی داشته اند نیست،فیزیوتراپی برای بیماری های مختلفی تاثیر گذار است.برای مشکلات عصبی ،درد،مشکلات عضلانی،ارتوپدی،قلبی و تنفسی میتوان از علم فیزیوتراپی بهره برد.

فیزیوتراپی بدون مراجعه به مراکز درمانی

 

فیزیوتراپی یک روش درمانی نسبتاً طولانی است مراجعه مکرر و هر روزه با توجه به شرایط سخت بیمار، همچنین نوبت‌ های طولانی و نامنظم در مراکز درمانی این روش درمانی را با مشکل روبرو می‌کند. در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد برای گرفتن نتیجه مطلوب و روند درمانی منظم، انجام فیزیوتراپی در منزل است. امروزه همه مراحل درمان از ارزیابی تا مراحل آخر درمان در منزل بیمار انجام می‌شود.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

 

برای راحتی بیماران خانم خود، برای خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی از متخصصین خانم استفاده میکند. در حال حاضر ما در همه مناطق تهران فیزیوتراپی خانم برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل داریم. محققان رابطه عاطفی بین بیمار و درمانگر را بررسی کرده اند و در نتایج بدست آمده به طور چشمگیری روحیه و ارتباط عاطفی تاثیر زیادی در فیزیوتراپی داشته است.در کشور ما بدلیل مسائل فرهنگی و مذهبی این رابطه عاطفی توسط فیزیوتراپیست خانم برای بیماران خانم سریعتر انجام می شود.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی

تمرین درمانی و انجام حرکات ورزشی خاص برای فیزیوتراپی یک مزیت بسیار خوبی دارد اینکه بیمار بعد از اتمام جلسه یک ساعته درمانی توسط فیزیوتراپی میتواند خودش به تنهایی حرکات را انجام دهد، اما باید نوع حرکات و زمان انجام حرکات و تمرینات توسط فیزیوتراپ آموزش داده شود و دقیقا گفته های فیزیوتراپیست انجام شود.تمرینات ورزشی فیزیوتراپی برای بدست آوردن دوباره توان عضو ضعیف شده بدن است و بدن بیمار را برای راه اندازی خود و ترمیم کردن اعضای مصدوم شده بهبود میدهد.در مراحل ابتدایی تمرین درمانی هدف این است که درد و التهاب کم شود و یا از بین برود .

بیشترین تمرینات و تکنیک های فیزیوتراپی :

  • ورزش های دامنه حرکتی
  • تمرینات تقویتی عضله ها و عملکردی
  • تمرینات هماهنگی اعضای بدن و حفظ تعادل
  • تمرینات استقامتی و تمرینات کششی

 

تمرینات فیزیوتراپی برای پیشگیری از گرفتگی عضلات و رفع مشکلات سطحی است.شما اگر دچار مشکلات شکستگی و یا بیماری های مثل کمردرد،سکته مغزی،پارکینسون و یا آرتروز و … شوید باید طبق یک اصول و برنامه مشخصی توسط یک فیزیوتراپ درمان شوید. فیزیوتراپ با استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی و هنر دست های خود و برنامه تمرینی، درمان های فیزیوتراپی در منزل را برای شما انجام خواهد داد.

نکته مهم :در تمرینات فیزیوتراپی نکته مهم این است که نباید خودسرانه متوقف شود همانند دارودرمانی که باید تحت نظر پزشک انجام شود.حرکات تمرینی هم باید تحت نظارت فیزیوتراپیست انجام شود.

اولین ملاقات با فیزیوتراپیست چگونه خواهد بود ؟

 

در اولین ملاقات، فیزیوتراپیست بیمار را ارزیابی خواهد کرد. این ارزیابی شامل بررسی سوابق پزشکی و معاینه فیزیکی خواهد بود. پس از اینکه فیزیوتراپ درک کاملی از مشکل بیمار پیدا کرد یک پلن درمانی در نظر می‌گیرد و در همان جلسه اول کار درمان شروع می شود. بازه زمانی جلسه اول فیزیوتراپی یک ساعت خواهد بود. در جلسه اول بهتر است یک یا دو نفر از اعضای خانواده در کنار بیمار باشد تا برنامه تمرینی و نکاتی گفته شده فیزیوتراپیست را یادداشت کنند و با بیمار تمرینات را انجام دهند.

فیزیوتراپی جیحون فیزیوتراپی جیحون تهران فیزیوتراپی خوب کارون
فیزیوتراپی غرب تهران فیزیوتراپی کارون تهران فیزیوتراپی منطقه ۱۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین